DETALL ACTIVITAT

Visita tècnica a l'Espai Cràter

A Espai Cràter hi trobareu l’exposició de referència en l’àmbit de la vulcanologia, tant pels continguts com per la forma. Una mostra totalment interactiva, comissariada pel Dr. Joan Martí Molist, director de Geociències Barcelona – CSIC, i desenvolupada per Indissoluble.

Estructurada en diversos àmbits, explica els volcans de la Garrotxa i del món, així com la particular relació entre els volcans i el seu entorn. Ho fa mitjançant diversos llenguatges expositius: audiovisuals, experiències immersives, fotografies, realitat augmentada o videomapatge. També compta amb una maqueta de 15 m2 que explica la formació de la Garrotxa així com propostes de ludificació.

Presideix la sala un gran talús de greda que ens permet veure les entranyes del volcà del Puig del Roser, que és on som. L’Espai Cràter permet aprendre sobre volcans des de l’interior d’un volcà: una experiència única.

EL PROJECTE

L’Espai Cràter és un centre multidisciplinari que promou el coneixement a l’entorn dels volcans, la ciència i la societat. Un projecte contemporani que treballa de forma innovadora, experiencial i participativa per abordar els reptes globals que afecten a un nivell local. Un punt de trobada per a la comunitat educativa, social i científica.

Com a espai socioeducatiu, Espai Cràter es compromet a obrir-se a les persones i col·lectius de la ciutat, a ser part activa del seu desenvolupament i a crear una proposta educativa inclusiva i de valor.

Com a espai científic, vol erigir-se en referent nacional i internacional en l’àmbit de la vulcanologia teixint aliances amb centres educatius, institucions i entitats per tal d’impulsar projectes i activitats.

Exposicions, audiovisuals, debats, tallers… l’Espai Cràter dissenya una programació en què la diversitat de propostes, les formes de participació i els llenguatges són els eixos per arribar a tota la comunitat. Tot un compromís amb la creació i la promoció de la sociocultura des de l’espai públic. Un projecte contemporani que treballa de forma innovadora, experiencial i participativa per abordar els reptes globals que afecten a un nivell local. Un equipament de territori que genera valor a la comarca de la Garrotxa, desenvolupant la sostenibilitat econòmica, social i ecològica.

L’Espai Cràter dona la benvinguda a les idees que ajuden a preservar el nostre paisatge, a comprendre el món i a crear una societat millor.