CANDIDATS EXPERIÈNCIES I ACTIVITATS

Museofònics Especial DIM 2022 des del Museu de la Vida Rural de l'Esplgua de Francolí

Adreça del lloc de desenvolupament de l'experiència/activitat

Ctra. de Montblanc, 35, 43440 L'Espluga de Francolí, Tarragona

Descripció/presentació del projecte

La proposta radiofònica forma part de la programació del Dia Internacional dels Museus i es planteja com una xerrada informal a l’aire lliure, sense complexos per aplegar joves professionals del món dels museus, l’art i el patrimoni. Hi participaran Roser Servalls, tècnica d’acció educativa del MVR; Mercè Vila, que és coordinadora d’exposicions de la Fundació Vila Casas, i Nacho Granero, de la Cultura Social. L’espai, d’una hora de durada, també comptarà amb intervencions externes de prescriptors i difusors culturals. El programa a la ràdio es podrà escoltar l’endemà, diumenge, a les 12 del migdia. Així, el Museofònics de l’EFMR farà un pas més en aquesta col·laboració de l’Espluga Audiovisual i el Museu de la Vida Rural. El programa planteja una conversa quinzenal amb algun professional lligat a l’àmbit dels museus i els monuments, la majoria d’ells menors de 40 anys.

Crear un producte radiofònic de qualitat, vinculat al món dels museus, la cultura, el patrimoni i el sector més jove de la nostra professió. Un altaveu col·lectiu i d'empoderament de les noves generacions de museòlogues d'aquest país.

El programa de la graella de l'emissora amb més projecció exterior, descàrregues web i impacte a xarxes.

Museofònics és el degà dels productes radiofònics dedicat als museus, centres patrimonials i monuments amb una clara vocació de descoberta, difusió i empoderament de les joves veus del sector. Aconseguint una mitjana de 120 descàrregues de cada episodi, amb entrevistat de 5 països diferents i un gran impacte a xarxes socials.