CANDIDATS EXPERIÈNCIES I ACTIVITATS

(R)evoluciona l'energia

Col·laboradors/Suport Projecte

Anthesis Lavola

Adreça del lloc de desenvolupament de l'experiència/activitat

Carrer Macarnau 55, Olot

Descripció/presentació del projecte

Una activitat de recerca científica gràcies a la qual, a partir d’experiències i maquetes, entendrem què és l’energia, d’on prové i com es transforma. També descobrirem com l’ésser humà ha après a utilitzar les diferents fonts d’energia al llarg de la història i reflexionarem sobre el seu impacte en la societat.
Descobrirem que l’Espai Cràter funciona amb energia geotèrmica i l’alumnat dissenyarà prototips d’instal·lacions accionades per energies renovables.

- Introduir el concepte d’energia. Reconèixer els tipus d’energia i les transformacions energètiques.

- Conèixer les fonts d’energia i diferenciar entre energies renovables i no renovables.

- Conèixer l’energia geotèrmica.

- Copsar l’important paper que ha jugat l’energia en la societat i el seu desenvolupament.

- Reflexionar sobre la importància de l’ús sostenible dels recursos energètics del planeta i els reptes de futur de la societat pel que fa a la utilització d’energia.

Des de març del 2022 fins a juny del 2022, 622 alumnes de cicle mitjà i superior de Primària han realitzat l'activitat, essent la més demanada de les que oferim a l'Espai Cràter. La valoració mitjana de l'activitat és de 9,46 sobre 10. En les valoracions el professorat n'ha destacat el gran grau d'interacció i participació i la dinamització de l'activitat.

Es tracta d'una activitat contextualitzada en el moment en què vivim; moment de crisi climàtica, i en l'entorn on vivim; la Garrotxa. Un exercici de reflexió per educar en sostenibilitat. Un taller amb rigor pedagògic i científic on es treballen els continguts de manera vivencial per tal d'aconseguir un aprenentatge significatiu. Es treballa el model científic, integrant la Didàctica de les Ciències. Un valor afegit és que l'activitat es desenvolupa dins l'Espai Cràter, un edifici que utilitza majoritàriament energia geotèrmica, i l'alumnat pot veure la instal·lació real dins l'exposició. L' activitat és lúdica i parteix de l'interès propi de l'alumnat. A més per facilitar la tasca al professorat l'activitat està ajustada al currículum educatiu d'acord amb el marc normatiu del Departament d'Educació.