CANDIDATS EXPERIÈNCIES I ACTIVITATS

Sense Gènere - L'esport no té gènere

Col·laboradors/Suport Projecte

Consell Català de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, Club Esportiu Les Panteres Grogues.

Adreça del lloc de desenvolupament de l'experiència/activitat

Museu Olímpic i de l'Esport Joan Antoni Samaranch

Descripció/presentació del projecte

Taller amb metodologia Hall Escape en el qual els estudiants descobreixen casos reals d’esportistes amb diversitat de gènere i la seva lluita per a la normalització en el món de l’esport. En aquest taller se’ls demana un pensament crític per tal de reflexionar sobre la realitat esportiva.

- Conèixer i reflexionar sobre la realitat de gènere.

- Identificar, tractar, sensibilitzar i prendre consciència de la diversitat de gènere en l’esport.

- Conèixer la realitat de participació als Jocs Olímpics.

- Prendre consciència sobre l’esport com a eina d’inclusió.

- Conèixer la terminologia específica adequada de la diversitat de gènere

Detectem un progressi augment per l'interès d'aquesta activitat des de la seva implantació fins a l'actualitat.

"Sense gènere" introdueix una temàtica actual, la diversitat de gènere, des d'una òptica novedosa, l'esport. S'emmarca en els canvis que, en els darrers anys estem intentant oferir: propostes dinàmiques que tractin temes poc habituals des d'una òptica poc comú, l'esport. Vam començar amb el tractament dels col·lectius amb discapacitat i ara hem inaugurat aquesta activitat sobre la diversitat de gènere. Volem introduir dinàmiques actives que permetin el treball en equip, el debat i la generació de preguntes sobre la nostra societat. Creiem que aquest canvi temàtic i metodològic ens fa avançar cap a una societat més rica, conscient i diversa.