ÀREA DE SOCI

NOTÍCIES

AMC

COMUNICAT DE LA JUNTA DE L’ASSOCIACIÓ DE MUSEÒLEGS DE CATALUNYA DAVANT EL TRASPÀS DE LA LOLA ÁNGELES AMADOR

Des de la Junta de l’Associació de Museòlegs de Catalunya volem expressar el nostre condol a la família i amistats de la Lola Ángeles Amador.

Historiadora de l’art, tècnica en gestió cultural, comissària d’educació, postgraduada en Museus i Educació, i Directora gerent de Fragment, Serveis Culturals, SL, empresa que s’encarrega de la gestió així com de la creació, la recerca i l’avaluació del projectes educatius, de difusió i de formació en el camp de la museologia.

Ha participat en la ideació, creació i implementació de diferents projectes educatius en institucions culturals públiques i privades. En museus com el CAPC de Bordeaux, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Museu d’Història de Barcelona, Born CC, La Virreina, Museu Marítim de Barcelona, Museu d’Arts Escèniques, Museu de Gavà, Museu Can Tinturé d’Esplugues, Museu Agbar de les aigües de Cornellà i Museu de l’Electricitat d’Andorra. Va dirigir la Galeria d’Art Contemporani Francesc Machado de Girona i va ser la productora, manager i road manager de la Companyia de Dansa Contemporània Las Malqueridas.

Consultora per a la planificació i creació de departaments educatius d’institucions; avaluació i assessorament de noves accions i programes educatius en departaments d'educació. Consultoria i ideació de noves estratègies d'accions educatives de difusió pels departaments de comunicació i màrqueting.

La comunitat de professionals de la museologia lamentem molt la seva pèrdua.

Barcelona, a 3 de gener de 2021