PREMIS AMC DE MUSEOLOGIA

CANDIDATS PROJECTES DE CREACIó O REFORMA INTEGRAL DE MUSEUS I EQUIPAMENTS PATRIMONIALS

MODALITATS/CANDIDAT

Museu Romà de Premià de Mar

El Museu Romà de Premià de Mar acull l'únic edifici romà de planta octogonal que hi ha a Catalunya, aixecat en la tardoantiguitat (segle V dC). En una visita immersiva s'expliquen de manera planera tant l'arquitectura com les tres fases d'ocupació de l'edifici, així com la seva relació amb l'entorn en una època tan desconeguda com és la de la fi de l'Imperi Romà. La visita s'adreça a tot tipus de públic (turisme cultural, públic familiar...) Es fa una especial incidència en el públic escolar, que compta a més amb diversos dossiers pedagògics adreçats al professorat i a l'alumnat (ensenyament primari i ensenyament secundari), amb la possibilitat de poder desenvolupar la visita en anglès (els dossiers pedagògics estan també en aquest idioma). La visita es fa sense cap barrera arquitectònica, i compta amb el suport del projecte La Mirada Tàctil (DIBA)

IMATGES DEL PROJECTE