L’ECOMUSEU DE LES VALLS D’ÀNEU I EDUARD CARBONELL CREUS DE SANT JORDI 2020

El Govern ha aprovat concedir la Creu de Sant Jordi 2020 a 30 personalitats i 15 entitats que s’han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o en el pla cívic i cultural.

Com a entitat, el Govern de la Generalitat de Catalunya ha concedit la Creu de Sant Jordi 2020 a l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu, pel seu treball de recuperació, restitució i difusió de l’etnografia de les Valls d’Àneu i de la resta del Pallars.

Enguany han estat 30 personalitats i 15 les entitats premiades. L’elecció de les personalitats ha volgut respectar, com ja ha estat palès en les darreres edicions del premi, la paritat de gènere i la representació territorial. A més, la selecció de persones guardonades també reflecteix la diversitat de camps en què treballen els distingits amb les creus.

L’any 2016 també fou guardonat amb la mateixa Creu el Consell Cultural de les Vall d’Àneu pels 34 anys en defensa de la seva identitat en el pla cívic i cultural, sumant-se al Premi Nacional de Cultura i al Premi d’Actuació Cívica de la Fundació Carulla.

Des de l’Associació de Museòlegs de Catalunya felicitem als nostres associats responsables de l’Ecomuseu per la tasca que porten a terme i per la distinció rebuda.

Així mateix, l’Associació de Museòlegs de Catalunya felicita l'historiador de l'art Eduard Carbonell i Esteller, qui ha estat distingit amb aquest reconeixement per la dilatada carrera investigadora i docent marcada pel rigor professional en el camp de la història de l’art medieval català.

És una satisfacció tenir un membre de l'AMC guardonat amb la Creu de Sant Jordi i ens esperona a totes les persones professionals de la museologia a continuar treballant per tirar endavant els nostres equipaments i els seus projectes socials i educatius.