PREMIS AMC DE MUSEOLOGIA

CANDIDATS EXPOSICIONS TEMPORALS

MODALITATS/CANDIDAT

Bèsties. Els animals en l'art medieval del MEV

En l’art medieval els animals són omnipresents: per què? Aquesta exposició mira de donar claus interpretatives de la presència dels animals en les obres d’art de l’Edat Mitjana a un ampli espectre de públic. N’explica la presència en l’art anterior al món medieval; els significats bàsics en l’imaginari cristià, condensats en els bestiaris medievals; el paper que juguen en el món de la representació social, la raó de les seves variades formes ; la necessitat d’estudiar precisament cada obra en el seu context per mirar d’escatir significats més subtils i complexos; i finalment, la perduració en l’imaginari popular actual. L’exposició d’obres d’art del fons del MEV es complementa amb recursos com un bestiari virtual, un àudiovisual sobre els viatges medievals i els animals exòtics, fantàstics i monstruosos i una escenografia atractiva que implica emocionalment el visitant en la història narrada i potencia la fascinació pel món medieval.

IMATGES DEL PROJECTE