PREMIS AMC DE MUSEOLOGIA

CANDIDATS EXPOSICIONS TEMPORALS

MODALITATS/CANDIDAT

EXPEDIENT 2619. Art en Dipòsit. Mataró, 1936 -2023

La història de la majoria dels museus catalans no s’entendria sense el trasbals que va suposar la Guerra Civil per al conjunt del patrimoni del país. Hi hagué un abans i un després en la museografia catalana, i Mataró no en va ser una excepció. Gairebé noranta anys després d’aquell trist episodi, hem volgut posar una mica més de llum a la història del Museu de Mataró i a l’origen dels fons i del projecte museístic de Can Serra, la seva seu principal, que van començar a prendre forma els primers anys de la dictadura franquista. «Expedient 2619. Art en dipòsit (Mataró 1936-2023)», és un projecte concebut com un acte necessari de transparència, en la línia del camí emprès per alguns grans museus i institucions europees a l’hora de revisar la naturalesa dels seus fons. I és, també, una invitació a la ciutadania a reflexionar sobre un temps i uns fets encara molt poc coneguts.

IMATGES DEL PROJECTE