PREMIS AMC DE MUSEOLOGIA

CANDIDATS EXPOSICIONS TEMPORALS

MODALITATS/CANDIDAT

Guillem Viladot i els creadors de Ponent

Amb aquesta exposició, la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran es va sumar als actes de commemoració del centenari del naixement de l’artista agramuntí. Viladot va ser un creador polifacètic i un home fermament arrelat al seu poble d’origen, la qual cosa el va fer ser conscient de les males gestions territorials que hi ha hagut sempre a Catalunya i, alhora, li va permetre fer del seu origen un pretext creatiu i un argument de militància. En aquest context, Viladot va teixir relacions artístiques i d’amistat amb diversos personatges del món de l’art i la cultura que, com ell, emergien entre pobles, cereals i panissos a l’oest de Catalunya. Aquestes relacions van dilatar-se al llarg dels anys i es feren indestriables de la seva carrera artística i literària. Fent xarxa, aquest grup de creadors va anar conquerint espais culturals i tornant a projectar feixos de claror en la penombra més opaca que havia originat el franquisme.

IMATGES DEL PROJECTE