CANDIDATS EXPERIèNCIES I ACTIVITATS

MODALITATS/CANDIDAT

Juga-hi!. Una reflexió dels mainatges sobre joguets i gènere

Juga-hi!, és una exposició itinerant comissariada per l’alumnat i el professorat de La Bressola i el Museu del Joguet de Catalunya, com a culminació d’un procés de formació, de treball col·laboratiu i de reflexió conjunta horitzontal alumnat-professorat-museu. Es tracta d’una exposició pensada per la mainada i per a la mainada sobre jocs i joguets amb perspectiva de gènere, que té com a objectiu contribuir a promoure un canvi de mirada vers els jocs i els joguets actuals per avançar socialment i sensibilitzar envers un escenari on la mainada pugui aprendre, créixer i desenvolupar-se amb jocs i joguets no sexistes i estereotipats. La mainada de La Bressola, a partir de l'observació i estudi de les col·leccions del Museu, va portar a terme un procés d'anàlisi dels valors i les idees, dels missatges i dels estereotips que s'amaguen rere els jocs i els joguets, investigant com poden condicionar les opcions i les conseqüències que tenen per la canalla i van proposar idees per un futur lliure d’estereotips de gènere i sense limitacions.