PREMIS AMC DE MUSEOLOGIA

CANDIDATS PROJECTES DE CREACIó O REFORMA INTEGRAL DE MUSEUS I EQUIPAMENTS PATRIMONIALS

MODALITATS/CANDIDAT

Viatge en el Tren del temps

El Museu del Ferrocarril de Catalunya ofereix l'oportunitat de viatjar en el temps a través de cinc estacions diferents, començant per la més emblemàtica de Barcelona, la de França. En aquesta travessia que s'inicia amb la llum i els colors d'una alba, a través de recursos patrimonials multimèdia, audiovisuals, maquetes, s'aniran descobrint diferents perspectives entorn al món del ferrocarril. Un itinerari que comença amb el naixement i l'expansió del ferrocarril a Catalunya, enfocant especialment la implantació de la línia de Barcelona a Vilanova i les seves conseqüències a la vida de la ciutat mediterrània; continua amb la petjada i el canvi que el ferrocarril ha deixat a la nostra vida en menys de dos-cents anys. En aquest recorregut també s'aborden aspectes tan significatius com la unificació de la mesura del temps, el seu rastre en les arts plàstiques, la complexitat del sistema i els professionals amb coneixement i experiència en diferents oficis. o la seva perenne capacitat d'innovació. Per a finalitzar el viatge quan cau la nit, al tren del futur, en el qual la mobilitat sostenible continuarà millorant les formes de vida i el medi ambient.

IMATGES DEL PROJECTE