ÀREA DE SOCI

NOTÍCIES

COMUNICAT

Comunicat de la Junta de l’Associació de Professionals de la Museologia de Catalunya davant del nomenament de la nova direcció del MUME

Des de la Junta de l’Associació de Professionals de la Museologia de Catalunya, manifestem el nostre desacord per les pràctiques portades a terme des del Departament de Justícia, Drets i Memòria en el nomenament de l’actual directora del COMEBE, Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l’Ebre, així com del nou director del MUME, Museu de la Memòria de l’Exili, publicat aquest diumenge passat.

Lamentem que les direccions de dos equipaments culturals i patrimonials d’aquesta importància estiguin directament subjectes als canvis de la Conselleria de Justícia, Drets i Memòria i al canvi d’ideologia política.
Com a entitat formada per professionals dels museus, recordem que el Decret 232/2001, de 28 d'agost, sobre el personal tècnic i directiu de museus, en el seu article 6è, punt 1, determina que els museus han de tenir un director/a que, a més de comptar amb titulació superior universitària, ha de tenir els coneixements necessaris sobre museologia i sobre la temàtica del museu.
Lamentem, una vegada més, aquesta mala praxis portada a terme des de l’administració pública, la qual reverteix en detriment dels seus equipaments i de tota la seva tasca.

D’altra banda, tornem a reivindicar el sistema de convocatòria de concurs públic amb igualtat de condicions i transparència, per a proveir places de direcció de museus, malgrat que aquests no es trobin en el Registre de Museus de Catalunya del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, a 21 de febrer del 2023.

Associació de Professionals de la Museologia de Catalunya

amc@amc.cat
www.museologia.cat

Podeu consultar aquí la nostra Política de privacitat.