NOTíCIA

L'ICOM aprova una nova definició de museu

En el marc de la 26a Conferencia General de l’ICOM, celebrada el dia 24 d’agost a Praga, i presidida pel Sr. Alberto Garlandini, es va aprovar la nova definició de Museu. Amb una majoria de 487 vots a favor (92%) i 23 en contra (4%).

La nova definició és:

“Un museu és una institució sense ànim de lucre, permanent al servei de la societat que investiga, col·lecciona, conserva, interpreta i exposa el patrimoni material i immaterial. Oberts al públic, accessibles i inclusius, els museus fomenten la diversitat i la sostenibilitat. Amb la participació de les comunitats, els museus treballen i comuniquen de manera ètica, professional, oferint experiències variades per a l'educació, el gaudi, la reflexió i l'intercanvi de coneixements."

És una gran noticia per tot el gruix de professionals de museus. Enhorabona!