Museu Marítim de Barcelona Premi Educació Ciutat de Barcelona 2019

El Jurat del Premis Ciutat de Barcelona 2019 ha atorgat el premi Educació 2019 a l’exposició “Antoni Benaiges, el mestre que va prometre el mar” organitzada pel Museu Marítim de Barcelona i el Memorial Democràtic.

El jurat, format per Francina Martí, Eulàlia Esclapés Turró, Fathia Benhammou Lachiri, Carolina de Britos i Jordi Calvet Solanes destaca l’enfocament educatiu i original que fa en recuperar el patrimoni pedagògic silenciat; perquè estableix un diàleg entre el passat i el present, i perquè mostra els valors de l’escola democràtica, en un moment que s’estan qüestionant i necessitem tenir-los presents.

L’Ajuntament de Barcelona convoca anualment els Premis Ciutat de Barcelona amb l’objectiu de guardonar la creació, la investigació i la producció de qualitat realitzada a Barcelona per creadors o col·lectius que hi treballen o per institucions i organitzacions barcelonines que les promouen o les produeixen.

Les obres guardonades han de contribuir al desenvolupament del fet cultural i han d’estar integrades en el teixit ciutadà en el qual participen els creadors, les associacions, les institucions públiques i les indústries culturals.

L’acte de lliurament serà el proper dimarts dia 11 de febre al saló de Cent de l’Ajuntament i seran lliurats per l’Alcaldessa de Barcelona.

Com Associació de Museòlegs de Catalunya volem felicitar als nostres associats responsables de l’exposició per aquesta premiada tasca.