Teresa Reyes Bellmunt nova Presidenta de l’ICOM a Espanya

La nostra sòcia Teresa Reyes Bellmunt ha estat escollida com a Presidenta del Consell Executiu del Comitè d’ICOM España.

El Consell Executiu és un òrgan col·legiat que s’escull cada tres anys. Està constituït per 9 membres d’institucions i llocs diferents per tal que l’equilibri territorial i institucional sigui el més plural possible i que representi a la majoria dels associats, que són els professionals dels museus i els mateixos museus.

L’ICOM té Consells nacionals, corresponents als diferents països del món i Consells Internacionals que estan composats pels propis socis i que tracten temàtiques diferents.
També hi ha Aliances Regionals d’àmbit territorial més ampli, com per exemple ICOM Europa; Organitzacions Afiliades, relacionades amb museus i Comitès Permanents, creats per realitzar estudis i informes, com per exemple el MDPP, que és el Comitè sobre la Definició de Museu, Perspectives i Possibilitats.

Aquest nomenament va tenir lloc a la reunió del Consell Nacional que es va celebrar el passat dia 31 de gener al Museo Arqueológico Nacional de Madrid.

Des de l’Associació de Museòlegs de Catalunya volem felicitar a la nostra sòcia tot desitjant-li molts encerts en el seu mandat.