PREMIS AMC DE MUSEOLOGIA

CANDIDATS EXPOSICIONS TEMPORALS

MODALITATS/CANDIDAT

Kataezome. El llegat artístic de Serizawa Keisuke

Comissariada per Ricard Bru, l’exposició presenta la figura i obra de Serizawa Keisuke (1895-1984), el primer artista en la categoria d’estampació kataezome a ser declarat Tresor Nacional Vivent del Japó l’any 1956. L’exposició es fonamenta en un conjunt patrimonial rellevant del museu, complementant-se amb altres peces de col·leccions catalanes (públiques i privades). El resultat és una exposició que remarca la que és considerada una de les principals col·leccions d’obres de Serizawa Keisuke i els seus deixebles conservades fora del Japó. A les obres destacades de l’art de l’estampació del moviment mingei, les acompanyen peces de les artistes japoneses establertes a Catalunya Mako Artigas i Yoko Kataoka, i cinc obres contemporànies de cinc artistes de l’Escola Massana realitzades a propòsit per a l’exposició.

IMATGES DEL PROJECTE